Bismillahirrahmanirrahim, Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Bismillahirrahmanirrahim, Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Bismillahirahmanirahim, Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Monday 9 February 2015

Kisah Romantis Koleksi Hobi Transformers

Assalamualaikum semua sahabat2 & bloggers,

Sedikit coretan dari kisah hobi en perfect 10 saya@suami@imam saya yang amat saya sayangi, amboiii....macam pasangan sweet couple pulak ya hehehe...

Ramai orang ada hobi kan, termasuk encik suami saya,megat suhairi. Bekerja di warehouse, setiap hari berhadapan dengan transaksi & aktiviti operasi produk kecantikan dan kesihatan, dengan kata lainnya produk2 farmasi.

Mula2 berkenalan, melalui telefon berkaitan kerja sebab saya juga bekerja di bidang yang sama,syarikat kecantikan antarabangsa di Damansara. Masa tu memang tak tahu yang suami saya ni ada hobi yang pelik (pelik pada saya masa itula.....sekarang dah tak pelik hehehe).

Perkenalan & jodoh kami agak cepat,3 bulan di talian telefon, kemudian dengan direstui ayahanda bonda, perkenalan tak sampai setahun,kami terus bertunang. Dalam tempoh pertunangan tu, baru saya tahu yang si hensem ni rupa2nya ada hobi yang unik, mengumpul koleksi TRANSFORMERS....hihihi....saya tengok koleksi2nya....wow...impress...bagi saya la..macam orang jakun saya masa tu. Saya ingat hanya budak2 saja yang main koleksi ni sebab saya pernah tengok character2 ni masa saya bekerja di warehouse shah alam,bahagian Hasbro. Itu keje 1st saya di dalam bidang logistic & transport.

Saya terima dia & hobinya seadanya,bukan terpaksa taw...tapi rela hehehe
Saya pula tak ada hobi, hahaha...saya suka semuanya,suka membaca,suka pergi kelas,suka makan,suka jalan2,suka cari duit...hehehe...tu bukan hobi,kan. Latest hobi saya,ber bisnes part time dengan shaklee secara online, tapi sekarang dah jadi cinta hati saya,income kami,bukan lagi hobi,alhamdulillah.

Eh...panjang lebar pula kan :)
Dengan keizinan dan kesedaran suami saya hehehe, ini sebahagian koleksi encik suami untuk dikongsikan buat tatapan peminat2 Transformers. Boleh bertukar2 pendapat,berkongsi cerita dengan encik megat suhairi. Baru2 ini hanya beberapa item di short listed untuk dijual,dan akan di update dari semasa ke semasa di FB.
Buat pengetahuan semua, en megat juga berkongsi sedikit pendapat & membaca info2 saya dari blog ini,very supportive husband, terima kasih Allah :)

Masa mula2 berkenalan dengan cinta hati encik suami ni,tak lah sebanyak sekarang. Hampir penuh 1 bilik ni sampai tenggelam semua buku2 saya & pintu pun boleh dikuak sikit je sebab dah melimpah ke pintu hahahaha......
Anda di luar sana juga mungkin lebih banyak dari ini kan?

HANYA SEBAHAGIAN SAJA untuk dijual ya,bukan semua taw hehehe. Encik suami saya masih sayangkan koleksi2nya. Alhamdulillah kami saling memahami,doakan kami kekal bahagia,berjaya di dunia & akhirat ya,amin... :)

Detik bersejarah buat kami,mendirikan mahligai bersama,19 Nov 2011,dengan rela hatinya saya memberikan hadiah salah satu hantaran Transformers buat encik suami tersayang walaupun saya tak mahir dalam bidang hobi ni hehehe...alhamdulillah,berseri seri glowing muko encik suami masa tu hihihi...

Ok, jom cuci mata dengan hobi yang unik & amazing ni, mahal pun boleh tahan hehehe....ada dalam kotak besar tak dapat dikeluarkan sebab bilik dah terlalu padat,ambil masa laaa gamaknya masa nak pindah rumah nanti hehehe...

Hantaran Transformers beserta kasih sayang....ceewaahh :)
Alhamdulillah...sweet memory kami



Tetamu tidak digalakkan tido di bilik ini
Dikhuatiri tenggelam di dalamnya :)









Ok,sekian perkongsian Part 1 bagi pihak encik suami saya,megat suhairi 017-6276937.
Salam perkenalan & terima kasih kepada semua yang sudi membaca & mengeratkan ukhwah

No comments:

Post a Comment